budowa

Szanowny Użytkowniku,

Zanim zaakceptujesz pliki "cookies" lub zamkniesz to okno, prosimy Cię o zapoznanie się z poniższymi informacjami. Prosimy o dobrowolne wyrażenie zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez naszych partnerów biznesowych oraz udostępniamy informacje dotyczące plików "cookies" oraz przetwarzania Twoich danych osobowych. Poprzez kliknięcie przycisku "Akceptuję wszystkie" wyrażasz zgodę na przedstawione poniżej warunki. Masz również możliwość odmówienia zgody lub ograniczenia jej zakresu.

1. Wyrażenie Zgody.

Jeśli wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez naszych Zaufanych Partnerów, które udostępniasz w historii przeglądania stron internetowych i aplikacji w celach marketingowych (obejmujących zautomatyzowaną analizę Twojej aktywności na stronach internetowych i aplikacjach w celu określenia Twoich potencjalnych zainteresowań w celu dostosowania reklamy i oferty), w tym umieszczanie znaczników internetowych (plików "cookies" itp.) na Twoich urządzeniach oraz odczytywanie takich znaczników, proszę kliknij przycisk „Akceptuję wszystkie”.

Jeśli nie chcesz wyrazić zgody lub chcesz ograniczyć jej zakres, proszę kliknij „Zarządzaj zgodami”.

Wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Możesz zmieniać zakres zgody, w tym również wycofać ją w pełni, poprzez kliknięcie przycisku „Zarządzaj zgodami”.




Artykuł Dodaj artykuł

Graniczne doświadczenia w przestrzeni ‘Into Spaces’

‘Into Spaces’ było głównym tematem oraz inspiracją dla wyjątkowych warsztatów, w których mogli uczestniczyć goście tegorocznych Interprint Furniture Days. Mieli okazję w pełni świadomie doświadczyć jak atmosfera wytwarza się w przestrzeni oraz poznać granice własnej percepcji.  

‘Into Spaces’ było głównym tematem oraz inspiracją dla wyjątkowych warsztatów, w których mogli uczestniczyć goście tegorocznych Interprint Furniture Days. Mieli okazję w pełni świadomie doświadczyć jak atmosfera wytwarza się w przestrzeni oraz poznać granice własnej percepcji.

Interprint Furniture Days 2014 w ArnsbergUrzeczywistnienie niezwykłych konceptów przestrzennych przyciągnęło w tym roku gości ze 175 firm. Przez trzy tygodnie zespół projektantów Interprint organizował dziennie trzy prezentacje trendów, które inspirowały i otwierały nowe kanony percepcji. Jak co roku Interprint Furniture Days były okazją do zaangażowania  w  rozwój dekorów  klientów i partnerów z przemysłu meblowego oraz drzewnego na bardzo wczesnym etapie, do wymiany informacji i doświadczeń na temat najnowszych technicznych nowinek i trendów. W ciągu ostatnich siedmiu lat, warsztaty te stały się bardzo popularnym i szeroko komentowanym wydarzeniem branżowym.

Doświadczanie przestrzeni

Interprint Furniture Days 2014 w ArnsbergKażdy z nas postrzega przestrzeń w inny sposób. Nie ma znaczenia czy mówimy o przestrzeni mieszkalnej czy biurowej, o oświetleniu, barwie czy dźwięku, ponieważ odczuwamy i odbieramy je indywidualnie. Tegoroczna prezentacja Interprint była podróżą po różnych zakątkach firmy. Jej uczestnicy mogli  doświadczyć  przestrzeni w jej różnych aspektach, spróbować odnaleźć odpowiedź na pytanie gdzie ma ona swój początek i gdzie dobiega kresu, jaką atmosferą emanuje i kiedy zapewnia nam poczucie komfortu. Było to o tyle istotne, że zarówno Interprint, jak i jej partnerzy z branży meblarskiej tworzą elementy kształtujące przestrzeń.

Przestrzenna podróż rozpoczynała się w atrium Interprint Design Center, którego sześcienny kształt stał się archetypem przestrzeni. Dwie zbudowane z bali „chatki” o identycznych wymiarach pokazały, że przestrzeń może być subiektywna: lustrzane odbicia tworzą nieograniczony bezmiar i głębię,  odseparowanie i wyciszenie przestrzeni rodzi przykre poczucie odosobnienia. Kolejnym etapem podróży było łączenie różnych poziomów przestrzennych, takich jak język, elementy kultury i przestrzeń kosmiczna. Następny etap odnosił się do przestrzeni osobistej, czyli prywatności, której wszyscy szukamy oraz pragnienia zachowania dystansu fizycznego.

Nowe trendy w przestrzeniach

Interprint Furniture Days 2014 w ArnsbergNieustannie aktualne jest pytanie jak wykreować przestrzeń w której  czulibyśmy się komfortowo. Odpowiedzią Interprint na to pytanie jest trend  ‘dobrego samopoczucia’, znajdujący odzwierciedlenie w elementach stylu skandynawskiego. Jednak zaprezentowana tym razem szeroka gama dekorów imitujących drewno pokazała, że rodzaj powierzchni zdaje się być ważniejszy, niż typ zastosowanego drewna. Największy nacisk został położony na efekty trójwymiarowe oraz odwzorowanie ręcznych wykończeń powierzchni, które są wyraziste, ale eleganckie. Kolorystyka dekorów drewnopodobnych wiązanych z tym trendem to głównie jasne barwy z elementami błękitu i szarości, a także porami w ciemniejszych odcieniach.

Część zwiedzających doświadczała przyjemnego odczucia ‘déjà vu’. Stworzony na nowo popularny dekor buku, który został po raz pierwszy zaprezentowany na Interprint Furniture Days w 2013 roku, jest obecnie szeroko stosowany w ofercie producentów mebli oraz firm przemysłu drzewnego. Stał się nową klasyką i na dobre zajął miejsce w ofercie.

Nie można nie wspomnieć o nowych dekorach imitujących powierzchnie kamienne, tekstylia oraz tekstury graficzne, a w szczególności o nowej gamie kolorystycznej linii Visual Perfect utrzymanej w tonacji subtelnych, matowych szarości.

Tam, gdzie zanikają granice

Starodawny amerykański szkolny autobus niczym wehikuł czasu zabrał gości Interprint w kolejny etap podróży zatytułowany ‘Tak się jeździ w Ameryce’. Wyprawa podążyła następnie przez halę produkcyjną Interprint i dotarła do strefy ‘Blob’ gdzie podróżnicy znaleźli się wewnątrz wykonanej z tkaniny kopuły wypełnionej powietrzem. Dzięki niezwykłym doznaniom wykreowanym światłem, kolorem i dźwiękiem, podróżnicy zatracili poczucie granic przestrzeni. Niewątpliwie było to jedną z większych atrakcji ‘Into Spaces’.

Odcienie bieli

Druga część prezentacji dekorów została zdominowana przez najprawdopodobniej najlepiej sprzedający się kolor w meblarstwie i wnętrzarstwie, mianowicie biel. Firma Interprint pokazała jak róznorodny, a jednocześnie jak jakościowo wysoki efekt może dawać ten kolor. Inspiracją do tej prezentacji stał się ‘The White Album’ grupy The Beatles. Jeśli spojrzymy na kilkadziesiąt okładek tego albumu zobaczymy, że w różny sposób czas wpłynął na ich pierwotną biel. Tak zrodził koncept linii ‘Shades of White’ będącej gamą bieli o różnym natężeniu barwy.