budowa

Szanowny Użytkowniku,

Zanim zaakceptujesz pliki "cookies" lub zamkniesz to okno, prosimy Cię o zapoznanie się z poniższymi informacjami. Prosimy o dobrowolne wyrażenie zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez naszych partnerów biznesowych oraz udostępniamy informacje dotyczące plików "cookies" oraz przetwarzania Twoich danych osobowych. Poprzez kliknięcie przycisku "Akceptuję wszystkie" wyrażasz zgodę na przedstawione poniżej warunki. Masz również możliwość odmówienia zgody lub ograniczenia jej zakresu.

1. Wyrażenie Zgody.

Jeśli wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez naszych Zaufanych Partnerów, które udostępniasz w historii przeglądania stron internetowych i aplikacji w celach marketingowych (obejmujących zautomatyzowaną analizę Twojej aktywności na stronach internetowych i aplikacjach w celu określenia Twoich potencjalnych zainteresowań w celu dostosowania reklamy i oferty), w tym umieszczanie znaczników internetowych (plików "cookies" itp.) na Twoich urządzeniach oraz odczytywanie takich znaczników, proszę kliknij przycisk „Akceptuję wszystkie”.

Jeśli nie chcesz wyrazić zgody lub chcesz ograniczyć jej zakres, proszę kliknij „Zarządzaj zgodami”.

Wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Możesz zmieniać zakres zgody, w tym również wycofać ją w pełni, poprzez kliknięcie przycisku „Zarządzaj zgodami”.




Artykuł Dodaj artykuł

Kościoły, w których dobrze słychać...

Wiele spośród nowych obiektów sakralnych, obecnie budowanych w Polsce wyróżnia nie tylko ciekawa architektura, ale także wspaniała akustyka.

Kościoły, w których dobrze słychać...ROCKFONWiele spośród nowych obiektów sakralnych, obecnie budowanych w Polsce wyróżnia nie tylko ciekawa architektura, ale także wspaniała akustyka. Jakość odbioru treści w kościołach jest niezmiennie od tysiącleci ważna, jak  ważny jest też aspekt wizualny. Akustyka wnętrza zależy zarówno od kształtu budynku, jak i użytych do jego budowy materiałów i wyposażenia. Nowoczesne rozwiązania akustyczne oparte o dźwiękochłonne płyty sufitowe z wełny skalnej zapewniają optymalny klimat do odbioru dźwięku i nieograniczone możliwości aranżacyjne.

Stworzenie klimatu akustycznego, sprzyjającego dobremu samopoczuciu wiernych, skupieniu i modlitwie, stanowi zawsze niemałe wyzwanie dla architektów. Dziś rodzimi projektanci obiektów sakralnych coraz częściej doceniają rolę sufitów podwieszanych i okładzin akustycznych. Zwłaszcza że dzięki nowym systemom nie muszą wybierać pomiędzy estetycznym wyglądem sufitu i ścian, a ich właściwościami akustycznymi. Przekonali się o tym twórcy nowo powstałych kościołów w Toruniu, w których wykorzystano innowacyjny, elegancki sufit o jednolitej powierzchni ROCKFON Mono Acoustic.

Design i klasa

Imponujące sanktuarium Najświętszej Maryi Panny Gwiazdy Nowej Ewangelizacji i Świętego Jana Pawła II, zlokalizowane przy Porcie Drzewnym, może pomieścić aż 3000 osób. Dwupoziomową świątynię wieńczy złota, ażurowa kopuła w kształcie korony, zamontowana na wysokości 50 m. Na górnym poziomie znajduje się ołtarz główny, będący repliką prywatnej, watykańskiej kaplicy Jana Pawła II. Środek zaś zdobi m.in. granitowa posadzka z elementami z niebieskiego marmuru i niebosiężne filary. Ciekawą grę świateł zapewniają trzy pokaźne witraże zaprojektowane przez artystów z Uniwersytetu Mikołaja Kopernika oraz przeszklenia w kopule, a także jednolity, śnieżnobiały sufit wykonany w systemie ROCKFON Mono Acoustic. Jego elegancki, monolityczny wygląd doskonale wpisuje się w specyfikę obiektów sakralnych.

- To nasza kolejna realizacja w Toruniu z wykorzystaniem tego systemu – mówi Krzysztof Dziwulski, certyfikowany wykonawca Mono z firmy ProSystem. – Mamy na swoim koncie także montaż sufitu ROCKFON Mono Acoustic w monumentalnym kościele parafialnym p.w. Błogosławionego Księdza Stefana Wincentego Frelichowskiego przy ulicy Szubińskiej – dodaje.

 

Sufit na miarę

Konstrukcja sufitów obu budynków jest wyjątkowa i stanowiła nie lada wyzwanie dla wykonawców. - Architektoniczne założenia obu obiektów przewidywały zastosowanie takiego sufitu, w którym niewidoczne są linie łączenia płyt. Zarówno kopuła w sanktuarium, jak i sufit ze sklepieniem krzyżowo-żebrowym w kościele przy Szubińskiej wymagały przygotowania skomplikowanej łukowej konstrukcji do mocowania płyt. Dzięki elastyczności płyt, można było w łatwy sposób stworzyć dowolną krzywiznę – mówi Krzysztof Dziwulski.

W obu kościołach dzięki zastosowaniu systemu ROCKFON Mono Acoustic powstały imponujące, jednolite sklepienia. - Łączenia sufitu były wypełniane szpachlą Mono, a następnie szlifowane. Całość pokryta gładkim i białym tynkiem bardzo dobrze odbija światło i tworzy niepowtarzalny klimat obu obiektów – dodaje wykonawca. Rozwiązanie to pozwala dodatkowo na estetyczną integrację oświetlenia, klimatyzacji, czy wentylacji – pointuje wykonawca.